Prednášali sme pre študentov z Mexika na letnej škole biznisu a marketingu EUBA pre študentov

Screen Shot 2020-04-19 at 19.42.48.png

Prednášali sme pre študentov z Mexika na letnej škole biznisu a marketingu EUBA pre študentov.

Ekonomická univerzita v Bratislave (EUBA) organizuje tento rok už 14. ročník letnej školy “Doing Business/Doing Marketing in Central Europe” (ako sa robí biznis a marketing v strednej Európe). EUBA začala spolupracovať s mexickou univerzitou Tecnológico de Monterrey a SAPIE pri tom nemohla chýbať.

Výkonná manažérka SAPIE, Adela Zábražná, sa 12.7. postavila pred zvedavých študentov z Mexika, ktorí na Slovensku študujú jeden mesiac, aby im porozprávala o tom, ako sa nám darí v strednej Európe a vo V4 (Vyšehradskej štvorke - Slovensko, Maďarsko, Poľsko a Česko) v oblasti technológií, inovácií a ekonomiky. Študenti boli z rôznych odborov - inžinierske štúdiá, ekonómia, financie, biznis, dokonca sa medzi nimi našli aj architekti.

V prvej časti prednášky “From Manufacturers to Innovators” Adela Zábražná vysvetlila základné pojmy, čo sú to inovácie, start-upy, ekosystém, či klaster. Objasnila študentom, akú úlohu v systéme zohráva SAPIE, ako pomáha začínajúcim podnikateľom a objasnila dôležitosť existencie organizácií tohto typu, ktorá spočíva hlavne v reprezentovaní záujmov inovatívnych spoločností navonok a vytváraní funkčných sietí inovátorov, vedcov, korporácií a ďalších dôležitých ekosystémových hráčov.

Študenti sa oboznámili s poprednými slovenskými lídrami v oblasti technológií, automatizácie, vývoja, clean tech, či mobility, akými sú Aeromobil, GA Drilling, Innovatrics či Pixel Federation. Taktiež si vytvorili prehľad o ekonomických reáliách a stave inovatívneho ekosystému krajín V4 a o tom, v čom spočívajú ich silné a slabšie stránky.

Po prezentácii sa študenti zúčastnili interaktívneho workshopu, keď sa rozdelili do skupín a na základe informácií, ktoré získali predtým v prednáške, mali vypracovať menší projekt. V úvode sa mali zamyslieť, ako fungujú klastre, aké sú ich charakteristické rysy a čo ich predurčuje k úspechu. Následne mali vytvoriť krátku stratégiu pre klaster spájajúci tri hlavné mestá - Bratislavu, Viedeň a Budapešt. Cieľom workshopu bolo zadefinovať postavenie novovznikajúceho klastra - Danube Valley - a navrhnúť aktivity na najbližšie obdobie, vďaka ktorým by sa Danube Valley klaster dostal na mapu technologických klastrov v Európe. Študenti sa zamerali hlavne na potenciálnych členov, projekty, spôsoby financovania projektov aj na unikátne črty regiónu, ktoré ho môžu odlíšiť od ostatných fungujúcich technologických klastrov.

Študenti sa pre tému nadchli a prezentácie boli aj napriek relatívne krátkemu času na prípravu veľmi dobre prepracované. Sedem skupín na záver prezentovalo výsledky svojej dvojhodinovej snahy. Spoločným menovateľom všetkých  prezentácií bola dôležitosť spolupráce a vyťaženia z ekonomických a kultúrnych špecifík Slovenska, Rakúska a Maďarska. Spolu sme dospeli k záveru, že kooperácia v tak kultúrne rôznorodom regióne medzi všetkými hráčmi a vzájomné pochopenie ich potrieb je kľúčovým predpokladom k tomu, aby sa vytvoril fungujúci ekosystém, ktorý bude dostatočne inovatívny na to, aby mohol konkurovať svetovým klastrom ako sú Silicon Valley či London Tech City.

Previous
Previous

Reakcia SAPIE na rozhodnutie Európskej komisie o 4 miliardovej pokute pre Android

Next
Next

Druhý ročník Falling Walls Lab Slovakia pozná svojich víťazov